יום שני, 12 בדצמבר 2016

פרסום רביעי

נו?איך היה?
נהנתם מתהליך התכנון?

אז התלמידים המצטיינים הצליחו להבין איך הם היו רוצים שאיזור השתילה שלהם יראה, שרטטו על דף, נכנסו לקטלוג ובחרו צמחים מתאימים עם פריחה או עלים בגוונים שמתאימים להם תוך התחשבות בצורות צימוח ובגדלים מקסימלים תואמים ואפילו הכינו להצעת מחיר כולל כמויות וגודל העציצים הרצויים לקנייה.

עכשיו זה הזמן לשים כובע וכפפות ולהרגיש את ההנאה האמיתית, אבל לא לפני שאתם שולחים לתימחור את ההזמנה שלכם לשלוש משתלות לפחות ועד שההצעות יגיעו אתם כבר תהיו עמוק בתוך התהליך.

שלחתם?יופי!
צאו אל הגינה,קחו מעדר או קילשון או מתחחת,הכל תלוי בגודל השטח הרצוי לשתילה ותודאו שאתם מאווררים את האדמה והופכים אותה כמה שיותר,ככל שתעבדו אותה יותר כך היא תהיה קלה יותר לשתילה ולקבלת הצמחייה החדשה,
1.הפכו את האדמה
2.הוציעו אבנים גדולות
3.תגרפו אותה
4.תהפכו שוב,
5.תשקו אותה לרוויה ואז תמתינו שהיא תתיבש.

זהו, החלק הקשה מאחורינו, עכשיו הייתם בטח מצפים ממני להגיד לכם לפזר חומרי הדברה ודישון על האדמה, אז זהו, זה שלב שיש להתייחס אליו בתבונה.
חומרי הדברה הם למקרים קיצוניים בלבד, מקרים שבהם השפעת המזיקים חמורה ומהווה סכנת חיים לצמח וגם זאת שעדיפה התייעצות עם איש מקצוע, לכן בשלב זה לא הייתי מוסיף דבר.
גם בעניין הדישון,זיכרו שהתוסף יביא תועלת רק במצבים שהוא נדרש ושבאמת יש איזשהו חוסר לצמח או לאדמה.
במידה וזיהיתם צורך אז אני באסכולה שיש להשתמש בחומרים מדשנים אורגניים בלבד, כגון קומפוסט, הומוס או דשן נוזלי KF כל שאר החומרים המהונדסים מועילים מאידך אך מזיקים בגיסא.

אז עכשיו שסגרנו את הנושא הזה, תרכשו חומר דישון ותטייבו את האדמה, וכמו כל דבר בחיים...תשתדלו באיזון נכון,
לא יותר מדי!כבר קרו מקרים שאנשים שהוסיפו יותר מדי קומפוסט(שתפקידו להוסיף חומר אורגני לאדמה שכתוצאה מכך מעלה חומציות) גרמו לצריבה ולתמותה של כל הצמחים שנשתלו.

אז כמו שאמרנו,רגש..הבינו מה אתם עושים ומה כוונתכם בכך שאתם רוצים להוסיף קומפוסט ומה הצמח אמור להשיג מכך ורק אז עשו זאת ברגש וחוכמה.

שוב אני אחזור על זה, כדי לגדל צמחים עליכם להפתח לעולם! אין כאן מדע מדויק ולא מתמטיקה. גידול צמחים זה כמו לגדל כלב או כל בעל חיים אחר, הוא לא יכול להגיד לכם בשפה אנושית מה מציק לו או מה הוא אוהב שאתם עושים, כך זה גם עם צמחים, מקצת חקירה והתבוננות ועוד קצת בדיקה בכתובים תוכלו להבין מה עובר עליהם בכל רגע נתון.בטוח בכך!

זה מספיק להיום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה